Retailers automated price tracking processes are profitable.The leaders of a market such as Amazon put speed on the reaction to market changes and win. You will leave the webinar with a set of solutions.
Decision making is great. However, while business is booming, you need to appoint which of them works well and which ones need optimization. You will find out what metrics reveal the quality of goal setting.
Do suppliers still waste your time? You will know how to get actual data on prices and availability in a usable format to choose the best suppliers and build up promos with no risks for the margins.
Business has grown up to get an effect from strategies implementation, but it still does not ready for taking a bite mistakes? You can rely on the practices of market leaders’ or on managers’ instincts. It’s better to define your own positioning and build a well-suited strategy.
Over the past 8 years, Nikolay has helped hundreds of developing businesses build and expand their teams, processes and results, while holding expertise in the US and Europe. The International ecosystem of eCommerce retail knows Nikolay as one of the strongest Business Development specialists.
During this webinar, Nikolay is going to share his knowledge on how to speed up eCommerce retailers growth, automate routine processes to increase sales and margins.
For the past 6 years Nick has lived and breathed Category and Pricing Managers’ daily pains. He knows how to change managers' workflow in order to save time for strategic vision and control the results of pricing decisions.
Direct all your questions on metrics for pricing decisions, suppliers interactions, and promotions to Nick.
USA
Germany
Spain
Ukraine
Russia
Italy
Poland
Netherlands
Norway
Indonesia
Malaysia
Canada
Denmark
Latvia
Lithuania
at the end of the webinar and
One Month Free Competera Trial for all participants
Растущее количество продуктов в ассортименте не позволяло нам корректировать цены вручную. Ситуацию осложняло и то, что конкуренты начали менять свои цены с постоянно растущей скоростью. Мы интегрировали в свои процессы работу с платформой Competera. После того, как начали получать и анализировать данные конкурентов, восприятие покупателями наших цен изменилось в лучшую сторону. То же самое произошло и с эффективностью наших бизнес-показателей.
Тяжело мониторить цены более чем 7 тыс продуктов. Тем более в индустрии подарков, где цены меняются ежедневно. В какой-то момент мы начали искать точное и надежное решение вопроса с ценообразованием, которое помогло бы нам быть более конкурентными по цене и при этом получать больше прибыли с каждого продукта. Платформа Competera подошла по всем нашим критериям. Теперь мы можем отслеживать цены на нужные товары на рынке и увеличивать прибыль, благодаря качественным и надежным данным Competera.